Fasiliti kurang di DUN Samariang tidak masuk akal: PAS Sarawak



SAMARIANG- Pembangunan yang tidak seimbang mengakibatkan sesetengah kampung di kawasan Dun Samariang terbiar.

Ini berdasarkan pemerhatian dan lawatan calon PAS N7 Samariang Ust Yusof Ahmad Sharkawi ke beberapa buah kampung termasuk Kg Sg Midin, Kg Siolkandis, Kg Astana Lot dan beberapa yang lain. Beliau begitu kecewa dengan Parti Pemerintah Barisan Nasional dan bersimpati dengan penduduk kampung-kampung tersebut.

Keperluan asas seperti bekalan air bersih, elektrik, jalanraya bagi sesetengah penempatan penduduk kampung tidak dibekalkan serta tidak diurus dengan baik. Ada dalam kalangan mereka yang terpaksa berkongsi sesama mereka.

" Tahun 2016 ini masih ada lagi rumah- rumah yang berkongsi meter air. Tahun 2016 ini masih ada lagi rumah-rumah yang bergantung harap dengan tong-tong air 1 Malaysia.Tahun 2016 ini masih ada lagi kampung yang terpaksa penduduknya meniti jambatan-jambatan usang untuk sampai kerumah mereka. Ini sesuatu yang tidak masuk akal" ujarnya.

" Samariang ini perlu dibangunkan dengan seimbang. Keperluan asas ini perlu diselesaikan. Rakyat perlu mendapat hak mereka. Dan ini akan menjadi tanggungjawab Parti yang akan dipilih pada pilihanraya Dewan Undangan Negeri kali ini. "

Beliau menyeru dan berharap, penduduk Samariang berani membuat perubahan dalam PRN kali ini.-PAS.ORG.MY

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget