PBB Serembu lancar pejabat perhubungan, jentera pilihan raya


BAU: Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Cawangan N.18 Serembu melancarkan pejabat perhubungan serta jentera Pilihan Raya Negeri (PRN) bagi cawangan itu di sini, semalam.

Pelancaran majlis dua dalam satu itu telah disempurnakan oleh Naib Presiden PBB Dato Sri Michael Manyin Jawong yang juga Menteri Pembangunan Infrastruktur dan Perhubungan.

Berucap pada majlis itu, Ketua Cawangan PBB Serembu Datuk Seri Dr James Dawos Mamit berkata, pembentukan cawangan PBB di Serembu akan memperkukuhkan lagi PBB di Bau.

Malah katanya, jentera PBB Serembu katanya akan bekerja keras untuk memastikan kerusi itu terus menjadi milik mereka.

“Apabila kerusi Serembu mula diwujudkan, kami ahli-ahli PBB yang kebanyakannya dari Mambong terus melangkah masuk menjelajah kawasan ini.

“Jentera kami telah melakukan apa yang perlu dilakukan termasuk penubuhan pejabat perhubungan ini sebagai pusat operasi kami.

“Ini adalah penting untuk merancang strategi yang paling efektif untuk menawan kawasan Serembu,” kata Dawos yang juga ahli Majlis Tertinggi PBB.

Dawos juga merupakan Ahli Parlimen Puncak Borneo (dulu dikenali sebagai Mambong) serta Timbalan Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air.

Dalam pada itu sehingga kini sebanyak 33 ranting PBB telah diwujudkan di Serembu dengan keahlian seramai 3,200 lebih orang.

Daripada 8,000 lebih pengundi di Serembu, 40 peratus daripanya merupakan ahli PBB yang menjadi kekuatan kepada PBB di kerusi baharu ini.

Dari segi pecahan undi pula, 75 peratus daripada pengundi Serembu adalah Bidayuh, 20 peratus lagi Cina dan lima peratus Melayu.

Pada majlis itu semalam, Manyin turut menyerahkan panji, bendera BN dan PBB kepada ketua zon Serembu. - Utusan Borneo.

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget