UMNO-BN umpama AIDS, tunggu masa "mati', kata Abun Sui



"Hasil kajian, paling utama rakyat Malaysia mahu TUKAR Kerajaan", kata Abun Sui Anyit, PKR Sarawak berkaitan hasil kaji selidik portal 'The Malaysian Insider' baru-baru ini.

Kaji selidik tersebut menghasilkan sebanyak 67% rakyat (jumlah sebenar tidak diketahui) mahu kerajaan ditukar.

Beliau menambah, "Lambat atau cepat, kerajaan Malaysia pasti akan bertukar kerana UMNO/BN umpama pesakit yang mengidap barah tahap 4 atau AIDS yang tiada ubatnya dan tunggu masa "mati".

"Oleh itu puak UMNO/BN jangan sombong dan bongkak seolah UMNO/BN boleh memerintah selama-lamanya", ujar beliau dalam status Facebooknya semalam.

Beliau turut berpesan kepada penyokong PKR dan parti-parti pembangkang lain, harap bersabar kerana masa memerintah pasti akan muncul juga. "Apabila datang masa itu, kita jangan bongkak dan sombong macam penyokong kerajaan sekarang".

"Kita perlu bertekad dan bekerja kuat untuk menyelamatkan negara kita dari terus dihancurkan oleh puak perompak dan penyangak Negara serta pihak berkuasa yang terus-menerus menyalahgunakan kuasa untuk kepentingan diri mereka dan survival kuasa mereka", tambah beliau.

Abun Sui yang juga seorang peguam itu turut berkata, hanya satu-satunya jalan terbaik menyelamatkan Negara Malaysia adalah TUKAR KERAJAAN semasa pilihanraya dan meletakkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia apabila kerajaan bertukar kerana Anwar sangat faham selok belok negara Malaysia dan tahu bagaimana membaikinya.

"Dan yang terpenting sekali, marilah kita sama-sama bersatu berdoa dan bekerja ke arah itu". -SarawakLIVE

Post a Comment

Pakatan Rakyat,tak ada AIDS pun mati lebih cepat,tak sempat dewasa pun dah berkubur macam mana tu?.

Jangan nak percaya dengan malaysian insider tu. berat sebelah punya saluran media. Hakikatnya Pakatan Rakyat sudah berpecah!

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget