PAS komited bersama rakyat berbilang bangsa



PARIT: Lajnah Perpaduan Nasional PAS Kawasan Parit telah menganjurkan Majlis Hi-Tea Bersama Kaum India dari estet-estet sekitar kawasan ini dalam usaha mengukuhkan hubungan PAS dengan masyarakat bukan Islam.

Majlis dengan kerjasama Lajnah Perpaduan Nasional PAS Pusat itu telah berlangsung di Tanjung Belanja di sini, semalam.

Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS Pusat, Dr Najihatussalehah Ahmad berkata, PAS menghormati hak setiap kaum untuk mengamalkan ajaran agama mereka.

Jelasnya, tidak akan berlaku halangan kepada penganut agama lain untuk melaksanakan amalan agama mereka apabila PAS diberi mandat mentadbir negara kelak.

"PAS akan memberi tumpuan terbaik kepada agenda kebajikan dan pembelaan kerana itu adalah tanggungjawab sebuah pentadbiran.

"PAS komited menerima pandangan daripada pelbagai pihak demi memberikan khidmat terbaik kepada rakyat tanpa mengira latar belakang bangsa.

"Jadi kehadiran anda dalam program ini menjadi kayu ukur sokongan dan penerimaan rakyat bersama perjuangan PAS," ujarnya.

Majlis dengan kerjasama Dun Belanja itu, turut dihadiri Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS Pusat (DHPP), N Bala Subramaniam.

Dalam ucapannya, beliau mengalu-alukan semua masyarakat bukan Islam untuk bersama DHPP.

Pada majlis itu turut diadakan serahan sumbangan keperluan dapur telah disampaikan sendiri oleh Dr Bala. – HARAKAHDAILY
Labels:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget