Dyana Akui Takut Berdepan Provokasi

TELUK INTAN - Calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud mengakui berasa agak takut dengan provokasi terhadapnya ketika berkempen di tapak pasar malam Rumah Awam Kampung Padang Tembak, kelmarin.

Namun beliau terpaksa mengetepikan perasaan tersebut untuk memastikan kelancaran perjalanan kempen yang akan tamat lapan hari lagi.

“Ada rasa takut, tapi saya percaya dengan pengundi. Hasrat saya adalah untuk jumpa rakyat dan berkempen,” katanya.

Menurutnya, insiden kelmarin tidak menggambarkan keadaan sebenar budaya sihat dalam berkempen.

Katanya, sebelum ini, kedua-dua parti sudah menyatakan persetujuan untuk menjalankan kempen secara sihat.

“Apa yang jadi ini tak sihat, kita jelas menolak politik samseng seperti ini dan kita dah setuju nak buat kempen secara baik,” katanya.

Ketika kejadian kira-kira jam 5.50 petang itu, Dyana Sofya yang hadir bersama pimpinan tertinggi DAP termasuk Lim Kit Siang diusir sekumpulan individu.

Antara kata-kata dilemparkan kepada rombongan kempen calon DAP itu termasuklah, kampung berkenaan kawasan Melayu dan dilarang membawa masuk orang bukan Melayu.

Dyana Sofya berkata, laporan polis hanya akan dibuat setelah kata putus diperoleh dalam perbincangan bersama pimpinan parti.

Ketika ditanya mengenai ibunya, Yammy Samat yang tidak kelihatan sejak beberapa hari lalu, beliau berkata, ibunya masih mempunyai komitmen lain selain menemaninya sepanjang kempen. -sinar harian

Labels:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget